Thursday, February 10, 2011

Rasa Ketakutan Menyelubungi Diri......

Aku dapat rasakan bukan aku seorang yang mengalami sindrom rasa takut.....yang menyelubungi diri...rasa sukar untuk tidur ...rasa seperti ada sesuatu signal..tentang dunia yang semakin hampir pada pengakhirannya....

Aku cuba Al Quran untuk menenangkan fikiran....Aku buka...Ayat Haaqah....
Saat yang tetap berlaku itu, Apakah dia sifat dan keadaan saat yang tetap berlaku itu? Dan apa jalannya engkau dapat mengetahui tentang sifat dan keadaan saat yang tetap berlaku itu?Kaum Thamud dan Aad telah mendustakan hari (kiamat) yang menggempar dan mengharukan itu.Maka (masing-masing menerima azab dunianya) - adapun Thamud (kaum Nabi Soleh), maka mereka telah dibinasakan dengan (petir) yang melampau dahsyatnya......(Surah Haaqah 1-5)

Aku kerap terjaga sebelum subuh....aku tahu....mengapa aku digerakkan...supaya sujud pada Tuhan...aku tetap degil....aku kejapkan mataku sambil syaitan mendodoikan aku supaya aku leka....
Pada keesokkan harinya...tetap sama.....aku banyak kali terjaga pada pukul 3 lebih.....Mengapalah aku ni malas sangat....astaqfirullah....

Aku terjaga sebelum subuh sekali lagi pada pukul 5 pagi lebih....aku terdengar lagi...ayat Haaqah....Mal Haaqah....

Waktu tengahari...aku sentiasa melihat jam...masa berjalan dengan begitu pantas...aku tak tahu amal apa yang telah aku lakukan...sebagai bekalan....

Aku kerap kali teringat pada dosa....ye dosa-dosa aku pada manusia yang telah aku kasari, telah aku sakiti dan telah aku bohongi....

Aku teringat pada segala "claim-claim" yang aku tak sepatutnya ambil ...tetapi aku masih lagi tetap berdegil....

Talifon bimbit aku berdering banyak kali pada tengahhari ini....rupa2nya daripada DIGI collection, aku pernah tidak membayar bil talifon sebanyak 200 lebih....tapi aku tetap bedegil.......mengapalah dengan aku ni......

Tapi...aku takut...aku takut pada saat-saat yang semakin hampir....tanda2 kiamat yang semakin hari semakin banyak berlaku......

Ya Allah Tolong Berikan Aku Kekuatan Untuk Menebus Segala Kesalahanku, Bersihkanlah segala wang gaji aku...supaya roh aku aman...Ya Allah....tegurlah aku...kejutkan aku daripada kelalaian dan kelemahan aku sendiri samadada datang dari diriku, jin, syaitan,iblis atau manusia yang bertopengkan syaitan....

No comments: