Friday, June 3, 2011

Demi Seorang Pencinta Pada Cinta yang Agung


Subhanallah,
Walhamdulillah
Walalilla....ha illallah
Wallahhu akhbar

Zikirku untukMu
Memuji hanya diriMu
Mengagungkan hanya padaMu
Memuliakan hanya untukMu

Ya Rabbi
Demi titisan air mata yang jatuh ke bumi
MengingatiMu
MerinduiMu
Demi tangan yang menadah ke langit
Memohon padaMu

Kau bebaskan aku dari belenggu dosa-dosa silamku
Yang sentiasa mengamit fikiranku
Yang menyelebungi aku dengan rantaian api hitam
Bersama jin dan syaitan dan iblis laknatullah
Yang menghalang doa-doaku naik ke langit ke tujuh
Yang menghalang aku dekat padaMu

Ya Allah
Ya Rabbi
Ya Ghaffar
Ya Aziz

Zikirku padaMu
Lepaskan aku dari kurungan hitam ini
Bukakanlah rantaian ini satu persatu

Aku sedar atas dosa-dosa silamku
Atas segala kesalahanku
Tiada kau bebaskan dengan satu dosa selain dari pembalasan kifarah
Itu sudah janjiMu
Demi agamaMu yang suci

Kifarah sebagai pehapus pencuci dosa
Terdiri dari perasaan takut
Kesakitan jasmani dan batin
Penyakit

Ya Allah
Sekirannya kifarah ini
Dapat mendekatkan diriku padaMu
Aku redha atas pembalasan aku
Sekirannya penyakit-penyakit yang ada dalam jasadku ini
Dapat mencuci segala dosa-dosa dan kesalahanku
Aku redha dan terima dengan seikhlasnya

Demi cintaku padaMu
Demi cinta yang agung
Sanggupku redah, dan aku tempuh
Kerana aku ingin memandang wajahMu
Ya Allah

Kerana kau tidak akan memandang wajah yang jijik
Wajah yang penuh dengan hasad, dengki, bongkak dan amarah
Kerana kau tidak akan menghidu jasad yang busuk
Busuk kerana makanan-makanan yang haram dan mulut yang busuk kerana fitnah dan umpat
Kerana kau bencikan pakaian yang kotor dan memualkan
Kotor akibat dosa-dosa besar yakni penzinaan, derhaka pada orang tua, pembunuh, perompak dan seangkatan dengannya


Oleh itu
Bersihkanlah diriku
Kerana aku sudah insaf dan bertaubat padaMu
Kifarahlah aku sekirannya itu dapat menebus segala dosa aku di dunia
Demi seorang pencinta pada cinta yang Agung
DemiMu Ya Allah

No comments: