Monday, May 30, 2011

Ya Allah Pelihara aku dari Kejahatan Dajjal, Iblis, jin dan Syaitan


Ya Allah
Sesungguhnya kiamat itu benar
Mati itu benar
Hari Pembalasan dan Pengadilan itu benar
Selamatkan aku dari fitnah Dajjal
Selamatkan aku dari terpesong dengan ajaran sesatnya
Yang bersarungkan jubah, serban, bertali leher berkot dengan menyebut namaMu
Terdiri dari makhluk-makhlukMu yang berbagai bentuk, rupa dan wajah
Jin Iblis Syaitan yang kau jadikan dari api yang marak menyala
Mata-mata yang jahat sentiasa memerhatikan manusia
Supaya sekalian manusia akan terpesong akan jalanMu yang lurus

Ya Allah
Aku mengerti atas takdir yang terpaksa aku lalui di dunia ini
Aku mengerti kau benarkan mereka berada di dunia atas keizinanMu
Mereka datang untuk menyesatkan manusia dari jalanMu ke syurga
Mereka datang menunjukkan jalan-jalan ke neraka
Dipenuhi dengan kenikmatan dunia yang sementara
Terdiri dari wanita-wanita yang cantik secantiknya
Terdiri dari emas, wang dan tahta
Terdiri dari anak-anak manja yang mengajak ke arah kejahatan
Namun, bagiMu ia adalah satu bentuk pengujian ke atas hambaMu
Yang membezakan antara manusia yang baik dan jahat di muka dunia
Manusia yang taat dan manusia yang lalai pada perintahMu

Ya Allah
Selamatkanlah aku dari mereka
Selamatkanlah aku dari hamba-hamba Dajjal yang buta kebenaran
Selamatkanlah aku dari Iblis, Syaitan dan Jin Kafir

Permudahkanlah segala ujian
Janganlah kau biarkan aku menzalimi diriku sendiri
Jangalah kau biarkan aku terkapai-kapai di lautan nafsu
Nescaya aku akan dihanyutkan ke neraka

Ya Allah
Selamatkanlah aku dari mereka
Limpahilah rahmatMu yang mulia padaku
Insan yang lemah
Mudah terpesong dan terpedaya
Hanya Kau aku berserah
Hanya rahmat kau aku pohon
Bebaskan aku dari dibelenggu oleh mereka
Jauhilah aku dari mereka
Gagalkan segala rancangan jahat mereka
Racunilah mereka dengan setiap hembusan nafasku
Kerana kau yang Maha Kuasa
Raja segala raja
Hanya padaMu aku sembah
Hanya padaMu aku pinta pertolongan

Amin...

No comments: