Wednesday, May 18, 2011

Aku Mahu Jadi Khalifah

Pukulan gamelan berbunyi...memberikan gelombang-gelombang getaran yang bisa menusuk ke dalam hati dan sanubari...bisa menyungkil dan menrungkai asal usul keturunan aku yang penuh dengan misteri....

Air mata tidak biasa tertahan ...menitis jatuh ke bumi atas daya tarikan graviti...Aku tidak tahu mengapa? Mengapa aku perlu menitiskan air mata....Aku tidak berasa sedih...aku tidak berasa gembira...aku tidak berasa takut gementar ....aku tidak tahu mengapa...dan mengapa...

Otak aku berfikir ligat...misteri yang aku alami sejak kebelakangan ini....aku diuji..dengan alam misteri...alam yang aku sendiri tidak nampak di mata kasar...mata yang penuh dengn penipuan...

Aku cuba tutup mata aku...menghayati setiap irama pukulan gendang, gong, gamelan..dengan hati yang sentiasa bertasbih la ila ha illallah...tiada tuhan yang disembah melainkan Allah...

Berikanlah aku petunjuk...isyarat apakah yang bisa aku hadapi? Ujian apa yang bakal aku lalui? Jin syaitan yang manakah yang bakal aku perangi? sesudah satu jin yang meresap masuk ke darah-darah aku yang mengalir...adakah lagi?

Setiap ujian itu adalah suatu pelajaran yang baru bagi aku.... Ya Allah jadikanlah aku seorang khalifah di muka bumi...khalifah yang bisa menundukkan jin, syaitan dan iblis dengan khadam-khadam mukjizat dari ayat-ayat Al Quran yang penuh keramat....

Tunjukkan aku cara melawan mereka...Ya Allah...aku sedar masih lagi ada sisa jin dalam tubuhku....

No comments: